Rapidshare Shares Uploader Info with Rights Holders
Fórum 1001Blogs - Amostras Gratis, Passatempos e Oportunidades!
Olá Convidado, seja bem-vindo ao Fórum 1001Blogs,

Neste Fórum podes ganhar:
1) Amostras Grátis
2) Prémios ao participar em Passatempos Online
3) Dinheiro com várias Oportunidades partilhadas por vários membros.

Para teres acesso ao conteúdo tens que ter o registo completo. Só após validação no teu email, é que poderás fazer o Login! Inventa um Username original, caso contrário, poderás ter erro no registo.

Vê o video para facilitar o registo - https://www.youtube.com/watch?v=g4-p3a4pUGQ

Atenciosamente,

1001Blogs - Pedro Diogo Freitas

Rapidshare Shares Uploader Info with Rights Holders

2 participantes

Ir para baixo

Rapidshare Shares Uploader Info with Rights Holders Empty Rapidshare Shares Uploader Info with Rights Holders

Mensagem por cRaZyzMaN Dom 26 Abr 2009, 5:37 am

In Germany, the file-hosting service Rapidshare has handed over the personal details of alleged copyright infringers to several major record labels. The information is used to pursue legal action against the Rapidshare users and at least one alleged uploader saw his house raided.

Like many new releases, Metallica’s latest album “Death Magnetic” was uploaded to the popular file hosting service Rapidshare one day prior to its official release date last year. Since users don’t broadcast their IP-address or distribute files to the public directly though Rapidshare, it came as a surprise when the police raided the house of an uploader a few weeks ago.

At first it was unclear how the identity of the uploader was revealed, but today German news outlet Gulli said it had found out that this was likely to be accomplished by creative use of paragraph 101 of German copyright law. It turns out that several record labels are using this to take legal action against those who share music on Rapidshare.

Previously the paragraph was only used by rights holders to get the personal details of those who share copyrighted works on file-sharing networks. It basically enables the copyright holders to get “permission” from a civil judge to ask ISPs to disclose the personal details of a user behind a certain IP. Now, however, this also seems to be the case for file-hosting services such as Rapidshare, which is based in Germany.

This of course opens up the possibility for rights holders to go after a wide range of file-hosting services and potentially even BitTorrent sites. Indeed, everyone who now uploads a torrent file to a site hosted in Germany is at risk of having his personal details revealed. Although it will be impossible to prove that the uploader actually seeded the file it might be seen as assisting in copyright infringement.

Pretty much all torrent sites keep track of the IP-addresses of their (.torrent) uploaders, and if the rights holders can get the IP-address of people who upload to file-hosting services such as Rapidshare, they can easily extend this to BitTorrent sites hosted in Germany. A dream come true for copyright holders, but a nightmare for the privacy of Internet users.

Too bad for Metallica’s Lars Ulrich who only just started sharing files himself.
cRaZyzMaN
cRaZyzMaN
VIP 1001blogs

Ir para o topo Ir para baixo

Rapidshare Shares Uploader Info with Rights Holders Empty Re: Rapidshare Shares Uploader Info with Rights Holders

Mensagem por shpedro Dom 26 Abr 2009, 3:49 pm

è pa vai voltar a ser tudo como antes é. A cultura apenas acessivel a aqueles que têm dinheiro. ??

Sou um peso roto, tenho dinheiro para as minhas coisas, mas nunca teria dinheiro para ter o tal software, ter um tal álbum, ter um livro, ter educação, ver o cinema que vejo. Etc Etc..., se não pagar balúrdios.

Seja como for não tenho acesso a isso porque não sou Pirata por isso nem sei escrever direito, ou mesmo perceber o que estava a ser dito no post acima mencionado, já que não percebo nada de inglês porque teria de perceber para ter acesso a muitas coisas porreiras feitas em inglês grátis traduzidas para português e depois levadas um custo absurdo.

Mas como digo sou um ignorante por isso não sou Pirata.

Sé é que se pode chamar Pirata á uma pessoa dessas. Mas se for um Pirata tem de ser um Pirata com estilo Tipo Jack Sparrow, pois ele não rouba a pobres e neste caso seria um pirata que busca conhecimento, Teria de ser um Pirata Fixe e todo Romântico basicamente um Heroi.

Mas depois de ler isto parece que estou a ser ironico, pois falo de coisas que digo que não faço mas que depois tenho esse conhecimento, será que eu também sou um Pirata da cultura?? mas claro que não Sou, pois eu digo que não, mas se fosse escreveria algo assim Irónico.

Bem acho que deu para me fazer entender.

E vou dizer vou ser sempre sempre Um "Marujo da Cultura", porque piratas são Criminosos.
shpedro
shpedro
Viciado 1001 Blogs

http://dreamdo.pt.la/

Ir para o topo Ir para baixo

Ir para o topo